Gyártás

Cégünk gyártási tevékenységének középpontjában a különféle együttműködési szerződések keretében gyártott kapcsoló berendezések állnak.

Középfeszültségű berendezések összeszerelését egy ABB-vel kötött megállapodás alapján végezzük. E megállapodás szerint ZS1, ZS8, valamint UNIMIX típusú légszigetelésű berendezések össze-szerelésére szereztünk jogosultságot.

Kisfeszültségű berendezések vonatkozásában az Eaton (Moeller) céggel épült ki évtizedes távlatra visszatekintő együttműködés. Ma már azon kevés Eaton partnercégek egyike vagyunk, amely MODAN és xEnergy típusú elosztókat licence szerződés keretében gyárt.

Az együttműködési szerződések hatálya alá tartozó elosztó és kapcsoló berendezések gyártása a gyártók szigorú műszaki ellenőrzése mellett, azonos minőségű anyagok felhasználásával történik.

Nevezett gyártók és típusok mellett természetesen készek vagyunk más gyártók berendezéseit és készülékválasztékát is figyelembe venni, amennyiben Megrendelőink ilyen igénnyel lépnek fel.

EK 110 típusú egyenáramú berendezés

Az EK 110 típusú egyenáramú, helyi és helyközi közösségi közlekedés áramellátását szolgáló berendezés olyan mezős felépítésű tipizált, beltéri, helyhez kötött, szabadon álló kivitelű kisfeszültségű kapcsoló és vezérlő berendezés (TTA), mely megfelel az MSZ EN 60439-1:2000 számú szabvány előírásainak. A berendezés légszigetelésű, részlegesen rekeszelt, 5000 A névleges áramerősségű főgyűjtősínnel és 3100 A-es segédsínnel rendelkezik.

Az EK 110 típusú egyenáramú kapcsoló berendezés a korszerű városi és elővárosi villamos üzemű közösségi közlekedés, illetve az üzemeltetést végző közlekedési vállalatok igényei szerint lett kialakítva.
A berendezés villamos és szerkezeti egysége a mező, ismertetését tehát az egyes mezők leírásai adják. Villamos szempontból a mezővariánsok primer kialakítását ismertetjük, a szekunder technikát illetően pedig csak a legfontosabb utalásokat tesszük meg.

Az EK 110 mező alapkialakítása a vontatási leágazás kocsizható megszakítóval és segédsín-szakaszolóval, valamint az un. vonalvizsgálat segédáramkörével. Ugyanezt a kialakítást képviseli a segédsín-betápláló mező, mely a vontatási energiát nem a csatlakozó kábel-vonalra, hanem a segédsínre továbbítja. A mezőkínálat további eleme a betáplálás, mely szakaszolón fogadja az áramátalakító(k)ról betáplált energiát.

Retrofit

Számos nagyvállalatnál – költségtakarékossági, üzemeltetési, vagy más praktikus okból kifolyólag – igényként merült fel, hogy villamos üzemük korszerűsítését új berendezés telepítése helyett inkább a meglévő berendezések felújításával, az elavult szerkezeti elemek, illetve készülékek cseréjével valósítsák meg. Ezen megrendelői igények kielégítésére VÁV UNION Kft. vállalja szinte bármely régi gyártó középfeszültségű tokozott berendezésének (pl. VÁV berendezések, vagy a VERTESZ 10VEK400, SRTO, STO, vagy BOTO, stb. típusainak) felújítását. A primer felújítás lényegi része az új megszakító beépítése, amit a Megrendelő által preferált vákuum, vagy SF6 (ABB: VD4, VM1, vagy HD4 típusú) megszakító beépítésével, valamint a megszakító kocsi szerkezetének műhelyben történő felújításával, illetve átalakításával végzünk el. A felújítás igény szerint kiterjedhet a primer készülékek mindegyikére, így akár új mérőváltók, földelőkapcsoló, túlfeszültség-levezető, stb. beépítésére is.

A szekunder részek felújítását, a Megrendelő igényeinek megfelelő védelmi és irányítástechnikai kialakítást a legkorszerűbb megoldások figyelembe vételével határozhatjuk meg. Az átállás időszükségletét lerövidítendő akár a teljes kisfeszültségű (relé)szekrény, vagy akár a meglévő szekrény szerelvényezett szerelőpanelje kompletten, műhely körülmények közt előregyártva, egy egységként kerül cserére.

A retrofit egy további fontos területe az épített cellás berendezések korszerűsítése, melyet számos ipari és áramszolgáltatói berendezésen hajtottunk végre.

Régi VÁV berendezések gyártása

VÁV UNION Kft. a Villamos Állomásszerelő Vállalat (továbbiakban: VÁV) 1994-ben történt megvásárlásával valamennyi – az állami vállalat által évtizedeken át gyártott – berendezés gyártási jogát megszerezte. Cégünk e jogosítványok birtokában igény szerint vállalja az ország minden részében megtalálható VÁV középfeszültségű berendezések – mint például NT 10, NT12, NT20, NBK10, NBK20, NKB, BNT6 – gyártóműben, illetve a helyszínen történő javítását, felújítását.

A felújítás a retrofitnál vázolt elvek és módszerek szerint történik. Amennyiben meglévő berendezések bővítésére lenne igény, úgy Megrendelőink számára a meglévővel méreteiben és felépítésében azonos, de korszerű primer és szekunder készülékekkel szerelt cellákat tudunk kedvező feltételekkel leszállítani.

Aktuális

Fővárosi Vízművek Zrt. Békásmegyeri telep villamos rekonstrukció2016. 09. 9.

A Duna közvetlen Budapest fölötti szakaszán, a Szentendrei szigeten, valamint a folyó jobb és bal partján lévő védett területek alkotják az északi vízbázist, amely a fővárosi vízszükséglet nagyobbik részét, mintegy 70 százalékát elégíti ki. A Szentendrei-sziget mind...

Bővebben

Telepítettük a pápai reptéren épülő SAC Hangárkomplexum 0,4kV-os főelosztó berendezéseit2016. 09. 7.

Idén átadásra kerül a SAC Hangárkomplexum, amely a program eddigi legnagyobb beruházása a Pápai Bázisrepülőtéren. A SAC (Strategic Airlift Capability), vagyis a Stratégiai Légiszállító Képesség program 12 tagország, köztük Magyarország közös szövetsége, amely stratégiai...

Bővebben

Befejeződtek az FCSM Zrt. Dél-pesti Szennyvíztisztító Telepén végzett munkálatok2014. 12. 18.

2014. december 15-én átadásra kerültek a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. Dél-pesti Szennyvíztisztító Telepén lebonyolított munkák.

A telep területén meglévő 2 db gázmotor mellé a beruházó egy újabb 1200 kW-os gázmotort telepíttetett, melyet a telep...

Bővebben

Újra teljes vonalon jár a 3-as villamos2014. 12. 3.

Végéhez közeledik a 3-as villamos vonalának több mint egy éve tartó felújítása, ezen belül az áramátalakítók átalakítása, ezért 2014. november 30.-tól, vasárnaptól újra teljes vonalán, azaz a Mexikói út M és a Gubacsi út között jár a 3-as villamos. Bővebben

Újra jár a budapesti 1-es villamos2014. 05. 5.

Minden Budapesten élőt, illetve ott közlekedőt érinti a város egyik legfontosabb közlekedési eszközének, az 1-es villamosnak a régen várt felújítása, melynek első szakasza a napokban készült el, így 2014. május 5-től újra jár a villamos az Árpád hídon egészen a...

Bővebben